söndag 4 december 2016

Andra advent


Igår regnade det ganska kraftigt här i Vallehermoso så vi tog bussen till San Sebastian för en liten shoppingrunda. I San Sebastian sken solen så vi behövde inte bli blöta. På den marknad som finns vid bussstation köpte vi lite bröd och en getost. Därefter blev det en fika i väntan på att affärerna skulle öppna. Jag inhandlade som jag brukar underkläder och två långärmade tunna tröjor och en fin halsduk i folklore stil. På e.m. var vi tillbaka i Vallehermoso och bussturen gjorde mej väldigt åksjuk.Hann precis av bussen innan jag spydde i en blomlåda. Det tog ett tag innan magen var helt i ordning igen men efter ett tag gav det med sig. På kvällen gick vi ut och åt på en av restaurangerna som finns här. Maten var god så vi var alla mätta och nöjda när vi återvände till vårt boende.
Idag har vi gjort en liten vandring upp mot Roque cano , eftersnack stunds uppför kom vi till en stor mirador med fin utsikt över Vallehermoso . Där tog gatan slut och vi fortsatte upp för en camino som slingrade sig upp likt en serpentin. Solen gassa de och temperaturen steg ,eftersom tanken varit att bara vandra på gatan hade vi inga stavar med oss. Jag hade turligt nog mina vandrarkängor på medan Vivianne  och Gunilla hade sandaler och jympaskor. Jag blev ordentligt slut eftersom jag haft problem med höften och medicinerat dom sista dagarna ,krafterna var inte på topp utan snarare i bott och dessutom blev det olidligt varmt. Jag var på väg att vända flera gånger men lyckades till slut upp på toppen där vi alla tre vilade och sen vände tillbaka ner. Tillbaka gick det lättare bara nerför men man får passa sig vart man sätter fötterna så man inte rullar ut i smågruset eller på lösa stenar. Nu i kväll har Vivianne lagat mat på vår gasspis. Hon använde ugnen och det var inte så lätt vi hade t.o.m. svårigheter att tända den. Maten blev välgräddad på ytan och under var det knappt färdigt. Inte så enkelt och nästa gång är det min tur att laga nåt ,få se hur det går är inte helt övertygad om att lyckas.
Mätta blev vi i alla fall.



     Roque Cano på bilden ovan


     Vallehermoso  från ovan 


1 kommentar:

  1. Återigen underbara bilder från era vandringar. Här hemma är det bara grått och slaskigt och den här helgen har varit som ett riktigt arbetsläger, fredagen var vi i Gbg och flyttade åt Anna och sedan har vi försökt bli klara med vårt kök, men inte riktigt för vi har varvat med körning av möbler, julbord i Lidköping och idag har vi suttit för Fotoklubben på "Jul på museet". Det blir nästan semester att jobba i morgon!!! Kram B-M

    SvaraRadera