söndag 18 december 2016

Manfred på plats

I torsdags mottog jag Manfred som kom med kvällsbussen strax efter kl.22. Det var ett kärt återseende efter ca.6 veckor ifrån varandra. Han hade flugit från Düsseldorf eftersom han hälsat på sin mamma utanför Münster. Då får man ta taget mellan Münster och Düsseldorf , men tågen går ung. varje timme så det är inga problem med det. Vädret har varit litet ostadigt de senaste dagarna. På inget vis kallt men någon liten regnskur och  emellanåt vindbyar. I fredagskväll åt vi fisk på Benjamins och igår lagade jag mat själv i vår lilla lya. Idag har vi varit på marknaden och därefter haft gofika på Playa. Nu planerar vi inför vår söndagsmiddag. Sådana beslut att ta är bland det svåraste besluten i vår Gomera värld.


    Igår var det Noche Blanca här och skolbarn med föräldrar sålde olika godsaker. Kakor ,pizzabitar 
    grillat m.m. Här fanns också ett stånd med blommor och där hittade jag dessa Gomera svampar
    av okänt ursprung .


1 kommentar:

  1. Vad härligt att du fått ner Manfred inför jul.
    Här har vi firat jul med mina tjejer och deras familjer så nu är vi ganska spaka Lars och jag även om det varit en härlig dag. Ha det så skönt! B-M

    SvaraRadera