onsdag 31 december 2014

Bokslut 2014


Så här på årets sista dag går tankarna iväg och jag börjar fundera över vad som egentligen hänt detta år och hur det har varit. 
Det har varit en väldig blandning av både trevliga och mindre trevliga händelser. 
Året började i alla fall som det slutade med vistelse på La Gomera. 
Hela januari tillbringade vi på ön i Valle då på Laurisilvia där vi hyrde ett apparment med balkong utan sol men med pool som vi dock inte använde eftersom Både  Manfred och jag tycker bättre om att bada i havet.
Vi kom på nyårsaftonen på kvällen så det är idag exakt ett år sedan.

Året fortsatte sedan hemma med Arvids Ettårskalas den 30 mars .





Påsken firade vi med barnen på påskafton och på påskdagen kom min mamma för att fira lite med oss. Tyvärr blev det inget lyckligt slut på denna påskdagen eftersom mamma ramlade och bröt sig i höften och ambulans måste tillkallas för färd till KSS. Det blev sjukhus ,korttidsboende, och sedan äldreboende i Stenstorp. Mycket förändring för en gammal människa . Tror mamma nu funnit sig tillrätta och personalen där är väldigt tillmötesgående och trevliga. 

Den 3 maj blev det Rocka Billy bröllop när Kristin och Pelle gifte  sig i Tidaholm . Det var ett trevligt lättsamt bröllop och många gäster bar denna klädstil och kom i amrikanska vrålåk ,så även vi.Hela bröllopet gick i amerikanska anda mat ,utsmyckning o.s.v.


 Den17 maj firade vi 40 årig bröllopsdag i ett vackert men regnigt Krakow

Den 27 maj min födelsedag blev jag överraskad av en fin present en tysk strandkorg som stod och väntade på mej då jag kom hem på kvällen efter att firat lite med Petronella som också delar min födelsedag



Dagen innan Midsommarafton arbetade jag min sista dag som anställd på patologen efter 33.5 år och det kändes riktigt ,riktigt konstigt . Jag var kanske inte helt färdig där ännu så jag erbjöd mina tjänster   som timanställd redan innan jag slutade. Ett stort beslut och nu efteråt är jag glad att jag fick hoppa in o jobba en hel del under hösten. 

Året har inneburit en hel del trassel med Manfreds knä som efter en del palaver blev opererat dagarna efter midsommar nere i Spenshult. Spenshult ligger utanför Halmstad och tyvärr stängde dom kliniken ett par veckor efter Manfreds knäledsoperation. Jag var med och tillbringade den mesta tiden på GK.s i Ullared. Logi hade jag på ett trevligt vandrarhem i Fegen.


Mitt i sommarhettan gick Min  Svärfar hastigt bort och jag åkte till Tyskland för att vara hos min Svärmor. Manfred som var nyopererad kunde inte resa så långt och han hade dessutom väldigt ont efter operationen.
 Till begravningen i augusti  reste vi tillsammans och både Kristin ,Pelle Andreas och Arvid deltog i denna sorgliga tillställning. 
Sommaren var varm men något rastlös eftersom Manfred inte kunde som vanligt och jag på nåt underligt vis drogs med.
Lite svampplockning blev det och lite tid att umgås med barnbarnen.


Prinsessorna var ute och byggde fågelholkar med morfar
.
Arvid och jag plockade smultron på strå.

Hösten gick fort och planerna inför La Gomera resan blev aktuell.
Det blev en hel del extraknäck på patologen hela hösten och det var jag nöjd med.
Den 2 nov. Åkte jag ensam iväg och den 11:e kom Manfred för två veckor.
Den 2 dec. Blev det en hemtripp för att kunna träffa barn o barnbarn.
Då hann jag också med att fira Alice 6 årsdag. Mormorsdagen (den nya traditionen) blev en dag på Stellas Lekland samt hamburgare på Max . Dagen innan bakade vi pepparkakor o Lussekatter och då var naturligtvis Linnea också med. Linneas födelsedag i slutet av augusti firade Linnea och jag med bad på Arenan. Dom får ju själva välja vad vi ska hitta på.
Den 13 dec. På Luciadagen kom barnen hem till Storeslätt på lite förtidigt julfirande.
Den 16 var vi tillbaka på La Gomera för ett stillsamt eller obefintligt julfirande.
Glitter på balkongen och julservetter hemifrån var nog det juligaste men fridfullt och kanonväder


Ja året har bjudit på både sött o salt och nu står vi inför ett nytt år med nya möjligheter och nya överraskningar. 

2 kommentarer:

  1. Hej igen!
    Jo nog är det så att varje nyår är ett bokslut över året som gått och en nyfiken undran vad det nya året har i beredskap åt oss. Igår avnjöt vi en god smörgåstårta tillsammans med Gudrun på hennes sista arbetsdag, innan hon också får ta del av pensionärslivets fröjder.
    Nu ska vi snart packa ner en liten förrätt och ett par flaskor Moselvin, som ska bli vårt bidrag till nyårsfirandet hos Erica och sätta lite färg på det vinterglåmiga ansiktet (vilket du säkert inte behöver tänka på), sedan är vi redo för årets sista kväll. Ett Riktigt Gott Nytt År önskar vi er på eran paradisö! Britt-Marie och Lars

    SvaraRadera
  2. Gott nytt år Britt -Marie . Hälsa Erica o kompani . Vi har lagt cavan på kylning och tapas är redan uppäten. Kram och ha en trevlig kväll

    SvaraRadera