onsdag 24 december 2014

Feliz Navidad

En riktigt GOD JUL önskar jag alla mina vänner .och de som läser min La Gomera blogg.Hoppas att alla får ha en lugn helg och att ni som annars har ett arbete att sköta kan få några välförtjänta dagar för avkoppling och hinna ta igen er och umgås.
Denna jul ligger ju så till i kalendern att dom flesta får en riktig långhelg och det uppskattas med säkerhet av er alla. Manfred och jag kommer inte att fira någon svensk traditionsbunden jul utan vi kommer att bara vara . Ikväll har vi beställt bord på en favorit restaurang och en som vi hoppas mycket god fiskrätt. Lutfisken och skinkan med dopp kommer inte att finnas med i vårt firande och det blir ingen Kalle Anka heller. Vi kommer istället att doppa våra egna skinkor i Atlanten för vädret är härligt och verkar så förbli ett tag framåt. 
Tankarna idag kommer trots avståndet att finnas hos barn o barnbarn och hos mamma ,syster i Sverige samt hos  min svärmor i Tyskland som tyvärr måste fira sin första ensamma jul i år .



Måste visa dom blåklädda tomtarna på La Gomera färgblinda kanske???



   Här växer Julstjärnorna utomhus tillsammans med Svärmors tungor 


          Önskar Lisa och Manfred från en behaglig tillvaro vid stranden på Valle Gran Rey




1 kommentar:

  1. Har just kommit hem efter julfirande först hos far och sedan hos Lars dotter med familj. Mina tjejer var här och firade en skön och lite lagom slapp jul i söndags. Det har faktiskt fallit LITE snö här idag och juldagen verkar bli en riktigt fin vinterdag med nästan -10 och strålande sol, så då ska vi försöka promenera bort lite av julmaten vi tuggat i oss idag. Ha det fortsatt skönt (lite avundsjuk är jag..) Kram Britt-Marie

    SvaraRadera