söndag 21 februari 2016

Balkongbjudning

Idag var vädret bättre och det var bra för jag hade bjudit in mina närmsta vandrarkompisar på mat o prat på balkongen. Jag bjöd på en tomatsoppa med apelsin därtill hackade oliver och krutonger.
Receptet hade jag ur Amelia och kände att det var något nytt att testa. Innan soppan åt vi lite grönt och en tabbouleh med rabitidas fyllda med en spenat,nöt ,ost fyllning. Eftersom en av mina vänner är vegetarian hölls måltiden helt vegetarisk och det finns ju egentligen ingen anledning att alltid äta kött.
Har man bra grönsaker så smakar det också väldigt bra. Till desert hade jag fyllt apelsinhalvor med mangoglassen. Glassen hade jag köpt på glasscafe't i huset intill. Alla blev mätta och nöjda men jag har mycket soppa kvar. Kanske kan jag bjuda grannen imorgon vi får se hur jag gör. 




1 kommentar:

  1. Hej!

    Vi längtar efter dig nu, alice och Linnea har varit på skidsemester med pappa och n kan alice åka lite slalom, dock hade hon ramlat och börja blöda näsblod. Linnea var ivög son på tisdag på läger med J1 och Emil i Lönneberga var jättebra! Ses på lördag och njut av det sista:)

    SvaraRadera