torsdag 25 februari 2016

Sista vandringen för denna gång

Ja så kom då sista vandringen med gänget. Allting har som bekant ett slut också en underbar tid på La Gomera. Vi vandrade dag till Las Toscas ,mest nedför men som alltid både upp o ner sonen berg o dal bana. 
Gunilla hade ont i sin fot och vilade sig idag men Hilde ,Vivianne,  Angelica  och jag begav oss iväg med 8 bussen som var proppfull , men turligt nog hade plats för oss trots att vi idag inte gått upp till bussstationen utan väntade vid Dolche Vita. Vi hade tänkt stiga av vid Rock Agando men även idag var det disigt och vind här uppe så vi fortsatte till nästa hållplats . Här gick vi in drack kaffe och utnyttjade toaletten medan vi väntade på att dimman och molnen skulle lätta. Det gjorde det också så vi gav oss  iväg på vår fotvandring mot Las Toscas. Där tog vi en buss tillbaka till utgångspunkten och sen efter ytterligare kaffe kom ettans buss som tog oss tillbaka till Valle. Där väntade Gunilla och det blev mycket 
Kramande och vi lovade alla varandra att mötas här till hösten . Ja det kändes nästan gråtmilt trots att jag nu gärna åker hem. Mina nyfunna vänner här är alla fantastiska , alla på sitt sätt och man kan inte annat än trivas och glädjas åt att ha fått en så fin vänskap på gamla dar. 
Nu har jag packat ner allt som går tagit avsked av min kära grannfru och lämnat in en del saker på förvaring hos henne. Dessutom har hon fått ärva min lilla kryddträdgård som jag haft på balkongen.
Nu återstår i stort sett bara att försöka sova och ställa klockan på kvart i fyra . Morgondagen blir lång , buss, färja ,buss,flyg och tillslut landa på Landvetter där jag blir hämtad av en kärleksfull man.
Farväl sköna Gomera vi ses i november och då fortsätter jag med min blogg hoppas ni som läst har förstått att även en pensionär kan leva ett innehållsrikt liv . Det gäller att följa sin inre röst och förverkliga 
de drömmar som man bär på innan det är för sent. Kram Lisa.




1 kommentar:

  1. Tack Lisa för att jag fick komma o besöka dej o träffa dina trevliga vänner,o uppleva La Gomera några dagar.Önskar dej nu en bra resa o Välkommen Hem Lisa! Kram Elsa.

    SvaraRadera