torsdag 3 november 2016

Tillbaka åter igen

Igårkväll kl 22 anlände vi med bussen till Valle. Med " vi "menar jag Gunilla och mej själv.
Resan var ok men lika lång som vanligt. Jag blev skjutsad av min snälla man till Landvettern där flyget avgick kl 6.45. Vi åkte kl  3 hemifrån och i Allingsås började det snöa. Inte så optimalt väder att bila i med första snön men Manfred hade utrusta t bilen med vinterdäck så vi kände oss rätt lugna trots det snöblandade regnet. Jag flög med air Berlin som tydligen har ekonomiska svårigheter vilket märktes tydligt på servicen. Inget gratiskaffet och mackor längre , allt fick köpas . Mellanlandade efter ca en timme på Berlin Tegel där vi strålade samman Gunilla och jag . Hon flög från Arlanda och där hade snön förorsakat försening p.g.a. nedisning av planet. Allt klaffade i alla fall bra och vi flög vidare mot Teneriffa södra.
När vi kom till bagageutlämningen fick vi vänta så länge att en liten ängslan uppstod att inte väskorna var med . Dom kom till slut när i princip alla andra fått sitt bagage , då plötsligt kom både min och Gunillas väska efter varandra på bandet . Skönt att det fungerade den här gången också . 
Sen blev det buss till Los Christianos och värmen slog imot oss 27 grader visade busstermometern.
Vi intog en god  spansk lunch vid strandpromenaden (tortilla med sallad ) och för mej ett glas vitt.
Vi hade gott om tid innan färjan gick så vi kunde ta det lugnt och det var bra för min väska var tung att dra. Har säkert för mycket onödigt med men ska man vara borta länge blir det lite av varje som plockas ned i väskan. Bussen till Valle väntade i San Sebastian och kl.22 var vi framme i La Playa . Trötta och illamående var vi efter alla kurvor och upp och ned , det är ungefär som en berg och dal bana . Framför mej i bussen satt en tjej och spydde mest hela tiden och det triggar igång kräkreflexerna. Vid  busshållsplatsen  skulle någon vänta på oss för att överlämna nycklarna , men ingen var där så jag fick ringa ett mobilnr. jag fått och till min stora glädje svarade en kvinna att hon skulle komma alldeles snart. Kvinnan en ung spaiorska kom lämnade över nycklar och visade oss till vårt hotell Tres Palmeras där vi nu ska husera en månad. Därefter blir det flytt till Vallerhermoso . Apartmentet är välinrett och trädgården med pool som tillhör Tres Palmeras är helt i sin ordning så vi ska nog stå ut här hela november. Idag är vi båda lite ringrostiga men vi har varit i Vueltas och hälsat på Gerda samt fått med oss dom grejor som vi förvarat hos henne. Ett kärt återseende och hennes väninna Birgit var också på plats. Lite nytt i Vueltas har det blivit " solsängar och nån sorts restaurang eller bar på stranden. Detta får undersökas närmare när jag kommit ikapp mej. Det lär även vara dans där tre kvällar i veckan enligt hörsägen. Har även stött ihop med andra bekanta som redan kommit men i det hela är det ganska lite människor här just nu. Dom flesta kommer om ca. en månad tror jag vid jul och nyår brukar det vara mest folk här då är det trångt så vi får passa på att bre ut oss nu innan invasionen kommer.



1 kommentar:

  1. När snöslasket yr runt knuten och jag just fått upp mina nya gardiner i vardagsrummet, som jag stretat med hela dagen, kom jag på att kolla om din blogg hade uppdaterats den här gången också. Än så länge får man nöja sig med att få följa pensionärerna som lever sin dröm via bloggar o dyl. Ha det riktigt skönt så ser jag fram emot härliga berättelser och vackra foton från dina äventyr. nu ska jag redigera lite foton från vår Spanienresa och se om jag kan få till en liten fotobok till våra medresenärer, som en julhälsning. Kram Britt-Marie

    SvaraRadera