onsdag 30 november 2016

Utslängd på gatan

Idag på morgonen efter frukost började vi packa ner våra saker inför flytten till Vallehermoso . 
Vi hade tänkt att lämna en del i Valle , jag på pensionat Lola där jag kommer att bo efter 12 dagarsvistelsen i Vallehermoso , Gunilla hos Inga-Lill  där hon kommer att bo under den tid då Allan och Inga-Lill är hemma i Sverige för att fira jul. Plötsligt knackade det på dörren och när jag öppnar står en kvinna utanför som frågar när vi kan tänkas vara ute ur apartmentet. Vi svarade imorgon och hon såg förvånad ut och menar på att vi måste ut ur lägenheten nu idag för sen kommer nya gäster. Ett misstag har det blivit , och jag är den skyldiga eftersom jag är den som bokat och tagit för givet t.o.m. den 30 november ."Men inte då " på spanska står det i kontraktet att vi ska lämna den 30.e. vilket inte jag förstått. Klockan var efter tio och vi fick en frist till kl. 12. Stress infann sig och Gunilla som just höll på att koka sin quinoa blev lite omtumlad. Vi packade på och sen gick Gunilla ut och hörde sig för om var man möjligtvis kunde få hyra ett rum för en natt
Turligt nog fick hon napp på ett hotell strax ovanför Tres Palmeras ,Los Tarajales och dit flyttade vi in med våra pinaler klockan tio i tolv. Hilde som kommit för att besöka oss och se hur vi hade det på Tres Palmeras kom lägligt , hon fick hjälpa till att bära. Hilde erbjöd oss snäll som hon är en natt i hennes lilla lya men då hade vi redan tackat ja till detta . Los Tarajales är kanske snäppet finare än Tres Palmeras  men det spelar ingen roll alls eftersom vi bara stannar där en enda natt. 
Jag har nu kollat alla framtida boenden som jag bokat och hoppas att detta trauma inte ska infinna sig så snart igen. Efter snabbflytten gick jag ut och köpte mej en kaffe och en pizzabit ,det har varit en jobbig f.m.
Eftersom vädret är strålande la jag mej sen på stranden och badade också i havet som slog upp lagom höga vågor att skumpa på. Fantastiskt härligt och nu känner jag mej på banan igen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar