torsdag 17 november 2016

Nu vilar jag

Mitt förra inslag blev lite misslyckat eftersom det var svårigheter att publicera inlägget. Varför vet jag inte men bilderna kom inte med. Ska försöka att få med några nu istället. Igår gjorde Vivianne och jag ytterligare en vandring denna gång från Pajarito över Garajonay öns högsta punkt och sen vidare mot Chipude där vi tog bussen tillbaka till Valle. Vädret var fint och när jag minns förra årets vandring när det  blåste och dimman låg så tät att man knappt såg handen framför sig så var detta raka motsatsen.
Nu var sikten relativt klar och däruppe på toppen var även andra turister som njöt av vandring i kombination med fint väder och vackra vyer.
På e.m. simmade jag i poolen och gick sen för at träffa Yvonne med  man för att titta på solnedgången över en sangria. Därefter fortsatte vi till Benjamins för att äta . Yvonne och jag tog dagens meny bestående av soppa alt. sallad därefter fisk som var riktigt , riktigt saftig och full av smaker från vitlök och örter . Efterrätten bestod av antingen glass eller frukt. Vi valde frukt och fick till Yvonnes stora förvåning in en varsin stor oskalad apelsin. Peter som inte  är nån fiskätare åt en sallad och en kötträtt.  Allt är enkelt och  okomplicerat här på ön så det är sällan några krusiduller så står det fruk på menyn då får man ett  äpple eller oftast som nu en stor saftig god apelsin "basta"
Efter maten gick jag hemåt och förbi  Gomera lounge där det var spansk musik och mycket  folk. Väl tillbaka blev jag sittande med Gunilla på vår terass ,kvällen var så härlig ,ljum ,vindstilla och relativt tyst av när som  på vågskalet. Inga myggor eller andra störande insekter. Vi har konstaterat att Tres Palmeras är ett mycket lugnt och välvårdat ställe. Alla som bor här verkar vara lugna stillsamma mäniskor. Vi trivs båda mycket bra här och idag är Gunilla riktigt pigg igen efter förkylningen och det är roligt för oss båda







2 kommentarer:

  1. Vilka underbara vyer att njuta av under vandringen!
    B-M

    SvaraRadera
  2. Tack Britt - Marie det är så trevligt med dina små kommentarer . Har dock haft svårt att svara men nu tycks det fungera. Hoppas ni alla har det bra i Falköping Skövde med omnejd

    SvaraRadera