måndag 14 november 2016

El Guro

Idag har jag vandrat ner till Valle tillsammans med Yvonne från el Guro . Peter valde att stanna kvar och vila sig och sina ben. Det tog oss ca två timmar ner men då var det rätt många trappsteg upp i början. Vi gjorde oss heller ingen brådska utan gick och småpratade och vid kyrkan satt vi en stund och vilade . Det kom några regnstänk men annars var vädret perfekt. På f.m. var jag en stund på stranden i Playa Ingles . Idag var det ingen vind så det var inte så höga vågor som det kan vara. Man har satt upp en skylt där där man varnar för strömmar och berättar hur många som drunknat där. Jag brukar aldrig bada här utan som mest doppa fötterna. Däremot tog jag en simtur i poolen efter promenaden. Idag lagade jag pasta med tomatsås för det var jag sugen på . Gunilla ligger mest i sängenoch kurerar sin förkylning som jag tråkigt nog smittat henne med. Imorgon blir det nya tag och nytt vandringsmål med Vivianne.

    Kl 5.15 fotade jag månen som skulle vara nära jorden . Månen är högst upp på bilden , det andra är 
    Hotellets trädgårdsbelysning. Borde dock haft en proffskamera för detta ändamålet .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar