tisdag 29 november 2016

29 nov.

Igår var det vandring igen med vandrarkompisarna. Nu har Hilde kommit hit också och vill vandra med. Vi tog en liten lätt tur från Las Hayas tillArure men den här gången gick vi en annan väg mot vad jag varit van vid. Det var samma första biten men sen böjde vi av och hade en underbar utsikt över Valle.
Jag måste också skriva om att mina vandrarkängor som jag fick av Manfred är fantastiskt bekväma och bra likaså den ryggsäck som han också köpt åt mej. Nu blir jag inte alls lika svettig på ryggen som tidigare. Livet blir lättare med bra grejor som fungerar bra. Idag på förmiddagen såg vi en mås som fiskat sig en liten fisk som såg ut som en liten haj ca. 25-30 com lång. Måsen släppte den på stranden och lekte lite med den innan den dödade sitt byte. 




    En mycket vacker passionsfruktsblomma. Passionsfukterna här börjar mogna och vi har ett ställe 
    Som vi fått löfte om att plocka på eftersom ägaren är bortrest. Smakade första frukten just nu och
  den var gudomligt god. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar