måndag 7 november 2016

Första vandringen

Idag vandrade vi till Las Hayas från Arure . Vädret var toppen nere i Valle men väl uppe i Arure så var det grått med små regnstänk . Stenarna var våta så man får gå lite försiktigt så att man inte trillar.
Benbrott är ju inte precis det som står högst på önskelistan. Ganska snart lättade det upp och solen kom fram och då känns det med ens mycket trevligare. Det blev också varmare och jackor som åkt på kunde stoppas tillbaka i ryggsäckarna. Första sträckan är uppför så vi fick känna på flåset men i det stora hela gick det bra. Vi tog av från den stig som jag brukat gå för att utvidga turen och komma till en utsiktspunkt med vacker utsikt mot dalen. Sen gick vi fel och komin i ett risigt snår med både taggar m.m. I Las Hayas skulle vi köpa getost , den som vi köpte sist vi var här. Den brukar vi köpa av en kvinna på en bar som heter Amparo. Gunilla ville också bjuda på lunch eftersom hon fyller år idag. Tyvärr var baren stängd på måndagar men vi fick i alla fall köpa osten och en kaffe fick vi också
Väl tillbaka i Valle provsmakades osten och den var lika god som jag hade den i minnet.
Jag har laddat hem en app för att se hur långt man går och hur länge. Blev något förvånad när den visade att vi cyklat en bit. När jag undersökte det närmare visade det sig att när man går brant uppför då tror appen att man cyklat. Lite skumt .




1 kommentar:

  1. Vilket härligt liv du har på din ö. Njut riktigt ordentligt. Det gör jag också för ikväll verkar det som min eländiga värk i tanden (som försvann i onsdags) äntligen börjar ge med sig. Jag har varit helt däckad hela helgen... Här verkar det som om vintervädret kommer att hålla i sig under åtminstone denna veckan. Hoppas det blir hyfsat på vägarna för nästa helg måste vi köra husbilen till Tibro och lämna in den där för reparation och vinterförvaring. //B-M

    SvaraRadera