fredag 12 februari 2016

Carneval

Idag hade vi bil igen och vi körde upp i bergen men vi hann inte långt innan regnet,blåsten och dimman låg över oss. Vi gjorde en liten rast på baren i Degollada de Agendo för att vänta och se om det var tillfälligt dåligt väder eller om det skulle vara mer bestående. Vi drack vårt kaffe i lugn och ro och övervägde andra alternativ. Idag hade vi en ny kvinna med som inte vandrat med oss tidigare och det visade sig att hon vandrat flera gånger på pilgrimsleden Santiago de Compostela. Det var intressant att höra om hennes upplevelser speciellt som jag själv gärna hade velat vandra den leden.  Vi hade en hel del att fråga henne om hur det var och hur hon övernattat m.m. Själv skulle jag gärna vandra denna ,kanske inte hela men i alla fall en bit av denna pilgrimsled.
Eftersom vädret inte såg ut att bli bättre på den höjden vi befann oss på idag trots kaffe och pratstund beslöt vi att köra ner till San Sebastian för att se om vädret var bättre där. 
Vi hade turligt nog solsken där nere i dalen där San Sebastian ligger och vi kunde vandra längst kusten ett stycke . Det var vackert ,Atlantens blå vatten på ena sidan och bergen på den andra. Vi åt vår medhavda matsäck ,vilade ben och fötter , varefter vi vände och traskade tillbaka samma väg vi kommit.



     En ödla kalasar på ett bananskal .


Bilresan hem tog ca. dryga timmen och då var det duschning som gällde och ut för att invänta carnevaltåget.
Jag gick till en restaurang där jag beställde vin o mat inväntan på att tåget skulle dra förbi . Jag satt där tillsammans med några bekanta, carnevaltåget lät vänta på sig och när det äntligen kom var det så mörkt att min iPad tyvärr inte ville ta några bra bilder . Synd för många hade ansträngt sig och var utklädda med både fantasi och finess. Nu sitter jag på kammarn och undrar hur jag ska kunna sova inatt eftersom festen är i full gång i hamnen och ljudet är öronbedövande. Men en natt utan sömn har väl ingen dött av.


  Temat för i år var Egypten


 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar