måndag 23 januari 2017

Manfreds sista helg i Valle

Den här helgen har Valle haft besök av ett gäng båtar med olika människor som  uppträdde på piren både lördag och söndag . Det var ett glatt sällskap med variationsrik underhållning. Allt från glad jazz till trapets men framför allt mycket musik och roligheter. Allt var helt gratis men frivilliga bidrag mottogs tacksamt. Här fanns också servering av vin,öl och lite småplock. Som en del av varietén kokades en grönsakssoppa som några frivilliga i publiken fick skala och skära grönsaker till. När soppan var färdig drogs den ut på schenen och fördelades till hungriga åskådare. Sammantaget ett trevligt ,busigt uppträde som gjorde alla på glatt humör.
Idag har jag varit på intervju hos Jenny som skriver Gomera.nu. bloggen. Jag har nämnt den bloggen  tidigare eftersom den är mer informativ än min lilla dagboksblogg. Jag fick berätta för Jenny om mina erfarenheter av olika platser och olika vandringar som jag gjort. Jag blev tillfrågad eftersom hon läst och förstått att jag denna gång rest runt och bott på olika orter under min tid här .Det kändes bra att få dela med sig och vi hade en trevlig pratstund i hennes lilla Appartment med fin utsikt ner mot Playa.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar