lördag 21 januari 2017

Visning i Vueltas

Igår var vi inbjudna till visning av Vivien våning i Vueltas.  Egentligen är det två små lägenheter med en jättestor terass . Från terassen har man samma fina utsikt som jag hade när jag hyrde i Vueltas. Köpet är inte riktigt klart än , det är formaliteter som fattas men innehavaren har lämnat ön . Den ena lägenheten är delvis uthyrd i feb. mars så övergivandes blir troligtvis i april. Jag är redan inbjuden till inflyttningsfesten i höst. Kanske kan jag åka hit för ett par veckor ,vi får se hur det blir. Har också blivit erbjuden sängplats .
Idag har vi vandrat i två konstellationer . Manfred var chaufför för han behövde vila sitt ben efter vandringen i onsdags som blev lite för mycket förr hans onda knä. Eftersom vi bara fick hyra en bil så tog fyra av oss bussen upp till Arure för att vandra ned till Taguluche. Manfred skulle köra två till Taguluche som skulle gå åt motsatta hållet "uppför " på så sätt skulle vi mötas någonstans på vägen och vi som vandrade nerför skulle få skjuts tillbaka i bilen. Bra planerat kan man tycka om bara en bil finns att tillgå. Nu blev det emellertid inte riktigt så eftersom de två som vandrade uppför plötsligt beslöt sig för att vandra en annan väg och på så vis möttes vi aldrig . Lite oro uppstod då vi som vandrade ner trodde att nåt hänt , att vi ev. inte fått någon bil alt. att något värre hänt. Till slut löste sig problemet då jag turligt nog hade täckning på min iPhone och kunde ringa Manfred som hämtade upp oss. Hur som helst hade vi som gick ned till Taguluche en fin vandring om än med mycket rullgrus. Vi hade bra väder och humöret var på topp och alla fyra var vi på prathumör och eftersom vi alla var tysktalande mej influerad flöt samtalen lätt och otvunget. Efter vandringens slut körde vi ner mot vattnet för att kika lite innan vi styrde kosan mot Las Hayas för ytterligare ett ostinköp och sen till Valle. 
På kvällen gick Manfred och jag och åt på restaurang Abraxas vilket inte enligt vår uppfattning höll den kvalité vi önskat däremot var priserna i högsta laget. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar