fredag 27 januari 2017

Retur

Igår tog jag avsked av Manfred som lämnade Valle Gran Rey med morgonbussen. D.v.s. man får gå upp mitt i natten eftersom bussen går kl. 5 . En helt okristlig tid men nödvändigt för att hinna med färjan som inte heller går stup i kvarten. Kvällen innan hade vi gjort en liten avskedsrunda så att Manfred fick ta avsked av mina kamrater. Vi blev bjudna på tequila hos Vivien och Helmuth och därefter gick vi och åt grillad kyckling på mitt kycklingfavoritställe. 
Efter att följt med Manfred ner till bussstationen gick jag de 165 trappstegen upp till apartmentet vi hyrt i Calera och la mej på örat till kl 7.30 Klädde på mej ,åt frukost och åkte sen med i en hyrbils Vivien hyrt för att ordna med ett skattenummer inför lägenhetsköpet. Med var också en irländsk kvinna som pratar flytande spanska och skulle hjälpa Vivien med formaliteterna. Själv gick jag på sandaljakt  tyvärr hittade jag inte vad jag letade efter så det blev inga skor bara ytterligare underkläder. På e.m. började det regna och dimman omslöt oss på hemvägen . Vi gjorde en liten runda över Hermigua och Vallehermoso på jakt efter en kvinna som utför korgarbete. Tyvärr hittade vi inte henne heller men fick reda på var hon bor , L så irländskan som ville få en korgväska som hon någon gång för mer än tio år sedan köpt på Kuba och som hon är väldigt fäst vid lagad vet vart hon kan vända sig vid annat tillfälle.
På kvällen hade det slutat regna så jaggick upp på vårt hus takterrass och njöt av utsikten och skrev några mail. Idag på morgonen såg det lite grå mulet ut men nu när jag skriver detta med en caffelatte i handen har det blivit soligt och varmt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar