söndag 19 februari 2017

Blommande Gomera

I fredags vandrade vi från Pajarito till Roque Agando eftersom vi ville titta på blomsterprakten .
Vädret var alldeles lagom och vi kunde njuta av de nästan två meter höga Marguriter som växte efter stigens kant. Nu blommar också de gula maskrosbesläktade blommorna och mycket annat. Vi hittade t.ex. Förgätmigej ,violer och mycket annat. Blåblommande Echium som kan påminna lite om lupin håller också den på att blomma även om många är i knopp än så länge. En mycket trevlig tur som vi vandrat många gånger ,förra året i januari med Manfred så därför kallar Vivien den för Manfreds blomstervandring eftersom han var helt betagen av all denna prakt. Förra året var allt lite tidigare på grund av den extremt milda vintern. 





Igår gjorde jag själv en liten tripp mellan Las Hajas och Arure för att ta vara på den lilla tid som är kvar
av min Gomeravistelse . Det var kyligt och disigt i Las Hajas men efter en kopp kaffe på Amparo blev vädret riktigt bra. Det hade blåst en hel del på natten så bussen var för ovanlighetens skull inte full.
Framme i Arure var vinden kraftig ovh när jag sen gick till Vueltas på e.m. för en simtur yrde sanden så att det till slut inte var skönt längre. På kvällen var jag bortbjuden på middag .Det blev en trevlig kväll med god mat och vin hos min nya bekantskap Anna som jag umgåtts med en hel del de senaste veckorna. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar