fredag 10 februari 2017

Pastrana


För drygt en vecka sedan blev jag bekant med en kvinna "Anna" på bussen. Vi pratade och jag tyckte genast om henne. Hon verkade vara både trevlig och rolig . Någon dag senare träffades vi på stranden i Vueltas ,Valle är ju inte större än att man stöter på varandra då och då. Vi pratade då om de vandringar vi gjort och jag berättade att på torsdagen skulle vi ta bussen upp till Roque Agando för att vandra ner till Pastrana. Denna vandring gjorde vi förra året också och det fina är ,att man om man går en torsdag kan man Göre ett besök på Pastranas fina mysiga restaurang och sen ta en taxi till Playa Santiago för att fortsätta till Valle med båt. Ett fantastiskt fint upplägg som vi som gjorde förra året och var jättenöjda med. Jag sa till Anna att om hon hade lust kunde hon hänga på , bara att kliva på bussen klockan 8 om hon kände för denna vandring i vårt sällskap. I morse kom hon och vi fick vandra tillsammans , det visade sig att hon är en riktig sportskanon  som vandrar  simmar och cyklar mest varje dag och det långa  sträckor. Vår vandring idag på dryga 800 m. nedför var nog en promenad i hennes ögon men vi hade i alla fall en mycket trevlig dag . Nu säger väderprognosen att det ska bli blåsigt och regn framåt ,hoppas dom har fel för på lördag har vi hyrt en bil och hoppas på nya upptåg. 
Få se hur många vi blir ,en har avstått de sista vandringarna på grund av ryggproblem som behandlas hos sjukgymnast i hopp om bättring.






2 kommentarer:

  1. Hej Lisa Idag är det ett år sen jag kom hem från mitt besök hos dej i ditt semesterparadis!Jag följer dej o förstår att du har det bra. Mycket fina bilder jag känner igen en del o många roliga minnen.Hälsa Hilde o Vivianne.Kram till vi ses Elsa

    SvaraRadera
  2. Tack Elsa . Jag tänker också på dej varje gång jag är i Playa Santiago och på våra fyra glas juice. Hoppas vi ses snart när jag kommit hem . Ska försöka komma till lunchen i mars. Kram och hälsa Ulf😍😜

    SvaraRadera