tisdag 7 februari 2017

Det börjar lite blåsigt.

Idag åkte vi åter till Epina och ju närmare vi kom desto blåsigare och molnigare blev det. Eftersom vi lärt oss att vänta kan vara bra drack vi kaffe i godan ro och snackade bort en stund för att vädret skulle bli bättre. Det blev det också men ändå blåste det en kylig vind som påminde om svenska förhållande.
Vandringen gick nedför och i ca en timme vandrade vi i skugga och snålblåst. Sen kom vi så långt ner att solen kunde nå oss och plötsligt hade vi en  solig vindstilla väg. Alltså på klättringen uppför mot Arure blev det svettigt p.g.a. denna omväxling i temperatur. Mössor och jackor åkte av och vår klättring
På den smala stigen relativt brant uppför tog lite på våra krafter men inte mer än att det kändes skönt och avslappnat. Vid 13 tiden var vi framme i Arure och bussen tog oss tillbaka till ett strålande soligt Valle Gran Rey. Bad med simning och solning i Vueltas gjorde dagen fullkomlig. För mej tar det ca en halvtimme att gå till  Vueltasstranden från Calera och något längre tid tillbaka så bara det är en vandring i sig.

Härligt grönt med gult inslag verkligt vackert och dessutom mycket blommande vit ginst som kantade stigen.

Fin utsikt från miradoren i Arure