fredag 24 februari 2017

Dan före dan

Idag på f.m. har jag packat det mesta för att vara förberedd på hemresan imorgon kl.05.00
Har försökt att ta tillvara på mina sista dagar här så i onsdags gick jag ensam från Chipude över El Cercado, Las, Hajas och vidare till Arure. Det kändes skönt och mellan Las Hajas och Arure hittade jag en för mej ny liten väg som var väldigt fin. Den slingrade sig ner i en liten Palmoas och stigen var smal men skön att gå på. Morgonen som börjat kylig och blåsig övergick i varmare och soligare väder och jag fortsatte ner till Vueltas med bussen för att simma och sola. Igår åkte jag med Vivien upp till Las Hajas och vi tog en maklig promenad till Arure där vi sen fick lift tillbaka till Valle av ett trevligt par som var nyanlända .

    Bilder från kapellet i Arure



Även denna e.m. blev det strandliv och känslan infann sig att det kan dröja länge till nästa gång jag får ligga på en soluppvärmd sandstrand och simma i ett vatten som är lagom varmt.


   En  Sangria från strandbaren släckte törsten denna dag 


    Sand mellan tårna 



På kvällen var jag hemma hos Anna på middag som hon bjöd på och vi hade en trevlig kväll. 

Idag på e.m. ska vi träffas tillsammans med några andra vänner och fika på Playa och fira att Anna har födelsedag.  Ikväll har jag tänkt bjuda ut henne på fiskmiddag som födelsedagspresent och för att gottgöra dom goda middagar jag blivit bjuden på hemma hos henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar