tisdag 21 februari 2017

Slutspurt

Igår gjorde vi en trevlig vandringsutflykt . Vi tog båten Tina till Playa Santiago kl 08.00 på morgonen.Vädret var svalt men ingen vind så båtturen på ca.1.5 tim. var härlig.
I Playa Santiago tog vi en taxi till Guarimal och sen vandrade vi till Imada. Ett uppför på 500 m. höjdskillnad.
Vädret var hela tiden utmärkt för uppförslut det vill säga inte för varmt och inte för ågassande sol som alltid medför att man blir till en våt fläck och måste dricka ideligen. Vi vandrade på caminos och nedanför oss fanns jättedjupa barancos . När vi så närmade oss Imada blev naturen en annan och där stod mandelträd som nu blommar på sista versen. Fika på Imadas enda restaurang och sen bussen tillbaka till Playa Santiago där vi i sista minut en kom fram för att hinna med båten tillbaka till Valle. På återesanmer var vi nästan ensamma på båten och kunde sträcka ut oss i solskenet och vila våra ryggar
och våra övriga kroppsdelar .
Sammantaget en fin dag som jag avslutade med en Hamburgare special på hamnkrogen . Alltså den består av hamburgare lök,tomat ,sallad , stekt ägg ,bacon mycket ost samt sås allt i ett jättebröd med en pinne som håller ihop hela härligheten . Jag avstod från att äta upp brödlocket men blev ändå mer än mätt. Jag tror det är den i särklass mest mättande måltiden i sin prisklass , tror den kostade 3 eur. om ens det. En liten öl kostade  jag också på mej , tyckte jag var värd det efter vandringen.
Idag har jag varit med Hilde i El Guro som ligger strax ovanför Calera. El Guro är en konstnärsby och här bor många kreativa mäniskor som präglar byn och husen med sina konstnärliga eller i alla fall sina kreativa verk. Dörrar och väggar är utsmyckade och olikartade fönster samt allehanda  annat finns att skåda. Jag tror man kan gå här många gånger och hela tiden hitta nåt nytt som man inte sett förut. Ett charmig litet ställe , men som vid branden för några år sedan kom till stor skada så att man fortfarande kan se märken från den stora katastrofen som då drabbade ön och dess invånare.
Nu är mina dagar räknade här så det gäller att ta tillvara tiden. Ikväll ska jag besöka Gomera launch med några vänner , det är tydligen rock afton . Imorgon ska jag försöka ge mej ut på egna upptåg och kolla in mina favoriter. 













2 kommentarer:

  1. Välkommen hem! I morgon väntar snöglopp som ska övergå i regn ( men det börjar bli ljusare och snart är det vår)!! B- M

    SvaraRadera
  2. Tack ,såg att våren är på gång och det passar mej bra. 😎

    SvaraRadera