fredag 3 februari 2017

Husberget

Idag har jag alldeles själv vandrat upp för Husberget son la Me'rica kallas i folkmun här. Kanske kallas det Husberget för högst upp står en husruin, bara en av mina teorier

 Förra året vandrade jag också upp för detta berg. anledningen till att jag vandrar själv är att ingen av mina vandrarkompisar vill göra den vandringen på grund av det är så högt och deras knän och resterande kroppsdelar  inte vill detta längre. Egentligen inte min kropp heller men jag tvingar mej till det för att bevisa för mej själv att jag fortfarande kan . Tyvärr måste jag dock medge att jag tror att det var jobbigare idag än för knappt ett år sedan. Kan vara minnet också eller värmen ,jag har märkt att vandring på hög höjd i solsken inte är min melodi. Många vandrare körde om mej men jag hann fram till Arure för att ta 13 bussen som var försenad. Snackade lite med en österrikare som också gått samma väg och plötsligt blev vi erbjudna skjuts ner till Valle av en trevlig tysk som bosatt sig ovanför Arure och var på väg att hämta sin dotter från skolan i Retamal. Dom båda männen snackade bin och biodling hela vägen och då var det något svårt att hänga med i tysk - österrikiskan med alla bifacktermer.
Nu när jag skriver detta har jag efter en stunds vila satt mej i Playa med rött vin och en matbit. Kvällen är skön varm och härlig med en hel del folk i rörelse . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar