fredag 7 november 2014

7nov

Idag har det varit delvis molnigt men varmt. Det känns skönt när det inte är för mycket gassande sol för då kan man röra sig utan att bli supervarm eller leta skuggsidan. Livet är lugnt dagarna rullar på och vissa rutiner börjar sätta sig. Varje dag gör jag mina små inköp i godan ro. Färskt bröd ,frukt och ev. något till middag. Vissa dagar äter jag ute det får bli en sån dag idag ,är ju faktiskt fredag även om dagarna är lite suddiga vad anbelangar vilken veckodag det är. Men vadå spelar väl ingen roll för en pensionär ?Eller? I vilket fall får det bli Pizza idag på restaurang Pinoccio som är en favoritrestaurang vad det gäller Pizza. Manfred och jag har ätit där flera gånger och pizzorna är oslagbara.
På eftermiddagens promenad stötte jag ihop med  tyska Hilde. Det varvår granne när vi bodde här i januari på Laurisilvia. Hon hade hyrt för ett år och hon trivs och vill stanna. Vi pratade om ditt o datt och det var riktigt roligt att stöta ihop med en bekanting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar