tisdag 4 november 2014

Resdagen 2nov 2014

Idag eller
rättare sagt inatt lämnade jag hemmet och Manfred ställde som vanligt upp och skjutsade mej till Landvettern . Det var gulligt och snart får även han sätta sig på flyget och förenas med mej  i Valle Gran Rey. Flyget tar som bekant ca. 5.1/2 tim. Jag satt vid fönstret och bredvid mej satt ett äldre par. Inget särskilt med det om det inte varit för att , när dryckesvagnen passerat och dom fått sin öl och vin vid 7 tiden  började "damen" plocka fram allehanda godsaker så som  bröd italiensk skinka olika rätt illaluktande ostar nötter kex mm. Jag fick hålla tillgodo med min caffelatte och en färdigbredd macka som jag förtärde medans odören av väl mogen camembert stod som ett moln runt hela mej.
På Teneriffa hade jag gott om tid och hann både äta en bit mat och en glass nere vid stranden i Los Christianos. Efter färjan som är en jättekatamaran blev det taxi till Valle. Nyckeln till apartmentet som skulle ligga i en box vid mäklarbyrån var inte lätt att hitta.Det blev ett riktigt detektivarbete , men receptionisten på Tres Palmeras hjälpte mej så till slut stod jag med en appartmentsnyckel i handen.
Trött o fortfarande snuvig kunde jag vid ca 19.30 låsa upp och kika runt och konstatera att den såg ut som jag tänkt mej .Havet precis utanför med vågskvalp helt underbart det blev en kopp te och en banan till kvällsmat  på den perfekta balkongen i den ljumma kvällen.
Fotot förställer avresan från Los Christianos

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar