söndag 30 november 2014

Första advent

Har försökt att fixa till en adventsljusstake och man tager vad man haver som Kajsa Varg uttryckte sig.
Ingen renlav och ingen mossa att uppbringa så det fick bli en grön slingerväxt av okänt ursprung några chilifrukter ,några frökapslar och till sist la jag dit några blommor som ramlat ner från träden när det blåste. Blev rätt vackert kan jag tycka åtminstone bättre än de alternativa adventsljusstakar Vi i Villa lagt ut på nätet. Min åsikt behöver inte absolut delas
 I morse då jag åt frukost tände jag det första ljuset och tänkte på att det andra o tredje ljuset ska vi tända på Stoslätt . Det fjärde tänds sen slutligen här i Valle o då är det strax jul. 
Mina tankar är redan på väg hemåt och jag längtar efter att få träffa mina kära. Det är mycket som ska hinnas med på två veckor men det fixar sig nog.

2 kommentarer:

  1. Ser jättefint ut tycker jag. Vi hör hemma ser verkligen fram mot att träffa dig snar igen. Kram Ellinor

    SvaraRadera
  2. Tack ord som värmer ska bli roligt att träffas

    SvaraRadera