onsdag 19 november 2014

Lugnet före stormen?

Vi har blivit förvarnade om att en storm är på väg. Ombedda att dra ur alla elkontakten . Detta kom upp på anslag i går som vi inte kunde tyda eftersom så långt sträckte sig inte min spanska. Än har inget hänt men vädret är halvmulet och kanske är nåt på gång. Vi får vänta och se helt enkelt.
Igår gick jag fram till Playa Ingles där är det riktigt stenigt och vågorna slår meterhögt för det mesta. Playa Ingles är en Fkk strand som det heter på tyska  ( fri kropps kultur) låter bättre än nudist tycker jag.Dessutom är det underströmmar  här och till o från drunknar någon här. Själv är jag feg och går bara ut högst till knäna. Hit kom hippies från USA 1968 och så började turismen . Eftersom öborna är katoliker blev säkert uppståndelsen till en början stor när dessa mäniskor med långt hår ,annorlunda klädda och med ett helt fritt leverne plötsligt intog ön. Detta var också början på turismen


1 kommentar:

  1. ...och här jobbar vi och jobbar vi. Desto roligare att läsa om ditt härliga liv och leverne. Idag gick jag hem strax före 17 och då lyste flitens lampa fortfarande inne på patologen och många jackor hängde kvar i omklädningsrummet. Ute är det inte ljust på hela dagen, men i morgon är det dags för första besöket på Arena Spa med Friskvården. Det är nog enda sättet att få lite värme och bad. Fortsätt må gott! Britt-Marie

    SvaraRadera