tisdag 4 november 2014

Sol vind o vatten

Vid uppvaknandet på morgonen kunde jag konstatera att vädret såg ut att bli vackert . Solen letade sig upp över berget och dom första strålarna nådde snart min balkong. För att kunna fixa till en frukost blev det till att duscha (i kallt vatten eftersom jag inte varit klok nog att sätta på varmvattenmakapären i går kväll) sen klä på sig och gå ut och handla lite frukostmat. Det bra med att varit här förut är man vet vart  man kan göra sina inköp . Jag satsade på Olivers som är en liten supermercado alldeles  i närheten. Färskt bröd ,ost ,yoghurt och apelsin fick det bli. När frukosten stod klar dukade jag på balkongen men fick ganska omgående dra mej in och sitta innanför balkongdörren eftersom det blev för gassigt. Jaja inte nån direkt anledning att klaga . 
Vid 12 tiden gick det bra att sitta i ena hörnet och då hade jag packat upp samt hunnit ta ett dopp och ligga lite på stranden .
E.m strosade jag runt och gjorde ett besök hos mäklaren för att betala min hyra . Innan dess hade jag försökt att ta ut pengar ur automaten med varierad framgång ,  till slut hittade jag en som ville som jag. En kaffe och en sallad hann jag också med samt inhandla diverse förnödenheter för att kunna fixa lite mat själv. Har ett stor kyl o frys så det ska inte vara något problem med matförvaringen.

     Utsikt från balkongen när det börjar skymningen kommer sen kom månen fram .

3 kommentarer:

  1. Härligt att du kommit fram ordentligt! Det jag skrev i bloggen gällde exjobbet. Vi ska börja med det nu och jag hade en liten hemlig inre dröm om att skriva på ett betydligt ställe företag än på mitt jobb, men det blir nog inget av. Min preliminära plan är nog den som blir av. Status hemifrån: Arvid har ögoninflammation och är hemma från dagis. Jag har så mycket i skolan nu så Andreas vabbar. Nisse ligger och snarkar. Ha det gott! :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Ser härligt ut! Lite bättre än snöfallet som snart är påväg hit☺
    Ha det så bra nu!
    kram Gudrun

    SvaraRadera
  3. Tack för infot hemifrån. Stackars Arvid hoppas han snart är frisk igen. Hoppas att skolarbetet inte blir lidande Petronella men jag vet att du har diciplin .
    Gudrun vädret där hemma är väl bara att räkna med . Hoppas att det inte blir snökaos i alla fall. Om jag kunde skulle jag gärna dela med mej av lite sol o värme
    Kram till er

    SvaraRadera