söndag 9 november 2014

Söndag /farsdag 9 nov

Grattis alla pappor på er dag . Hoppas ni blir firade ordentligt. Här tror jag nog inte att man firar farsdag idag . Har inget märkt i alla fall.
Eftersom det är söndag tog jag mej upp till den lilla marknaden för att se om det fanns nåt för mej. 
Det är en liten marknad som ligger vid busstationen där alla bussarna utgår till olika orter på ön. Marknaden är inte på något sätt stor men man kan hitta lut av varje som t.ex.
Lite loppis, lite hantverk , lite återbruk. Vad återbruk anbelangar kan tydligen bara fantasin flöda fritt  med godispapper avokado o mango kärnor som blir till smycken.Ibland finns också lite grönt men det fanns det inte idag. 
Skulle vilja köpa nåt kryddgrönt att ha i kruka på balkongen men jag får leta någon annan stans. 
Gjorde även ett försök med pengauttag men bankomaten på vägen till marknaden var ur bruk så jag fick ta en lite längre runda. Vad jag vet finns det tre stycken bankomater här så någon bör ju alltid fungera. 
Jag passerade kyrkan mitt i byn och därifrån kom underbar körsång med ackompanjemang av . Det lät så vackert så jag klev in o lyssnade en stund.Tror dom övade inför mässan.



    Vädergudarna menar det väl idag också så det blev bad o sol och mer bad o sol
    Ikväll ska jag försöka titta på så mycket bättre få se om jag lyckas. Jag gillar verkligen det        
    programmet  och vill gärna se det om det nu går . Få ta min platta o sätta mej nånstans där 
    det finns WiFi och hoppas på det bästa.

2 kommentarer:

  1. Hej igen!
    Vad härligt det ser ut och lägenheten kan du väl inte göra annat än trivas i.
    Här är det verkligen höst nu även om solen försökte tränga igenom när vi åkte hem medfärjan från Fredrikshamn idag. Vi som inte kan bada ute som du kan fick plaska omkring av hjärtans lust på "The Reef", badhotellet i Fredrikshamn. Vi hade jättekul och i dessa tider av förkylning och maginfluensa, är det väl ett smärre under att alla; 9 vuxna och 5 barn var friska och krya.
    Nu är vi lite spaka så ikväll blir det inget nattsudd!
    Ha det fortsatt gott!
    Du är jätteduktig att dokumentera och förmedla på din blogg!
    Kram britt-Marie

    SvaraRadera
  2. Hej kära syster!
    Kul att läsa om hur du har det. Lägenheten verkar jättebra, förstår att du trivs. Nu kommer Manfred snart och det blir väl extra kul. Du skriver så himla bra, både intressant och lite kul så man får dra på smilbanden. Kram

    SvaraRadera