onsdag 2 december 2015

Blåst lite regn och mycket sång.

Tisdagen var mycket blåsig och det kom faktiskt lite regn. Jag utnyttjade dagen till att städa och tvätta.
Vi har fått en helt ny dörr till vår trappuppgång med nytt lås eftersom den förra var trasig och inte gick att låsa längre . Nu passar naturligtvis inte nyckeln längre så jag stretade bort till Playa i blåsten för att  höra om det fanns en ny nyckel till mej där. Så var det tyvärr inte utan jag blev ombedd att återkomma efter kl. 10 nästa dag så det var bara att vandra tillbaka och hoppas på bättre tur nästa gång.
Idag onsdag har jag fått en nyckel men jag ville ha två .Manfred kan behöva en då han kommer men då får jag komma tillbaka ytterligare en gång eftersom det bara fanns två och en måste ju finnas på mäklarkontoret. Nu gör dom en kopia som jag kan hämta där nån gång dom närmaste dagarna.  Tur att man har både tid och fötter. På kvällen var det yin yoga igen och nu tror jag att jag har lite bättre koll på rörelserna . I varje fall har jag inget ont i nacken idag bara lite i vaderna men det kommer säkerligen från måndagens vandring i nedförslut . Idag var det helt vindstilla på morgonen och soligt men under f.m. tog vinden i och det blev ganska blåsigt men temperaturen är bra och solen varm.
Jag har varit på kören i e.m. och sjungit och efter kören var vi ett gäng som satte oss ned på Esperanto . Gerda fixade så att vi kan få ett "stamtisch" alltså ett bord som är reserverat varje onsd. e.m för oss.
Det är ju trevligt att umgås lite efter sången och sjunga i två timmar blir man törstig av.
När jag skriver detta håller jag samtidigt på att laga middag. Idag blir det verkligt seriöst , fläskfilé i curry med banan och därtill ris med papaya . Det blir en riktig festmåltid för annars är min matlagning här väldigt basic. Idag har jag slagit på stort och troligtvis blir det minst till tre middagar och det är bra. Jag har en relativt stor frys så jag kan frysa in om jag inte vill äta samma o samma. 
För morgondagen är en vandring planerad ,vi får se vart men en bil är hyrd och sen bär det iväg någonstans. Vart får bli ett nytt kapitel i min blogg.


1 kommentar:

  1. Vilka härliga vandringsbilder. Nu är vi hemma igen och idag fick jag äntligen fram adventsstaken och tänt första ljuset. Vår resa gav oss ljus och värme, som förhoppningsvis ska räcka tills ljuset återkommer här hemma. I helgen åker Rigmor, Ewa, Erica och jag till Stockholm för att förbruka våra triss-vinster från många år tillbaka. Ha det gott!
    Kram Britt-Marie

    SvaraRadera