lördag 5 december 2015

Fredag

Idag har jag mest slappat. Sol ,bad och lunch på Esperanto . Idag provade jag flammkuchen med lax,räkor samt svarta oliver. Inte illa dom har en vegetarisk variant också men den får jag prova en annan gång. Jag gjorde också några matinköp och en sväng till bankomaten. Även här går det åt pengar , men man kan leva rätt billigt om man så önskar. Ett par mail blev det också ,det är roligt med kontakten til o från nära o kära . Det känns som en present var gång någon skriver till mej och alltid lika spännande att öppna o läsa. Träffade en del människor för små pratstunden och blev bjuden på födelsedagsfest nästa helg. På kvällskvisten gjorde jag en promenad med en väninna till Playa tur o retur. Ett telefonsamtal hem med konstaterande att nu närmar sig det efterlängtade återseendet.
Fick höra om storm som drog över hemtrakten och att vissa var strömlösa . Hoppas strömmen kommit tillbaka och att stormen bedarrat ,vet av erfarenhet hur jobbigt det kan vara i sådana situationer. Glömmer aldrig den vintern när jag satt ensam i över fem dygn utan elektricitet , det är faktiskt ett minne jag kunnat vara förutan. Men en erfarenhet rikare blev jag ,kanske till o med starkare. På kvällen blev det för min del som sitter långt bort från det svenska ovädret ett glas rött några kex och en ostbit lite slötittande på tv som inte gav något . Återgick till min hörbok om Rosengädda .Vilka härliga böcker ,mär nu i nr. 2 .  "Vår jakt i Rosengädda "
Den är så småtrevlig och att det utspelar sig i Kinnekulletrakten som gör den ännu mer mysig. Tack till den vem det nu var som rekommenderade dessa.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar