onsdag 9 december 2015

Den nya veckan

Natten till måndagen blåste det rejält så min nattsömn blev rätt orolig. På morgonen var det fortfarande kraftig blåst och jag tänkte att det blir nog ingen vandring idag. Jag klev upp klädde på mej och gick ut till busshållplatsen för att kolla upp om någon kom för att då ge besked om att jag inte skulle vandra med. Strax innan kl.8 dök Gunilla upp och jag berättade som det var att jag tyckte det var för blåsigt. 
Troligtvis hade jag missbedömt vädret för efteråt har jag fått veta att det var en fin vandring med bra väder uppe i bergen. Hur som helst kände jag mej inte riktigt på topp efter en väldigt dålig nattsömn. Nästa vandring ska bli på torsdag ,då kommer jag inte att maska utan ser fram mot den med förhoppning om att vädret är fint den dagen också. 
Igår gick jag ensam upp mot  Calera och fortsatte sen uppemot Vizca'ina .Det segar sig uppför hela tiden och för mej känns det i hela kroppen .Tanken var att ta bussen tillbaka men sen kom jag på att det var en helgdag här och då går det knappt några bussar. Jag fick gå hela vägen tillbaka också men det går betydligt lättare och fortare. På kvällen var det yin yoga som känns avslappnande och bra för nattsömnen. Idag på morgonen skiner solen och jag ska strax gå ut på stranden , sen blir det kören och efter det ska jag klippa mej. Håret har växt och har ingen fason dessutom hade jag färgat håret innan jag for hemmifrån och den färgen är nästan borta och det  känns bra för jag tyckte det blivit alldeles för mörkt för min smak . 


                Oranga  Blommor som klänger på en ledning som smultron på ett strå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar