tisdag 20 januari 2015

20 januari



Idag blir det en händelserik dag. Steg upp kl 4 och tog avsked av Manfred vid busshållplatsen kl 5.
Tiden har gått så ofantligt fort fem veckor som i ett nafs. 
I eftermiddag ska jag själv ta bussen in till San Sebastian ,kolla lite affärer och äta en hamburgare för det gjorde jag sist och den var jättegod med ost och stekt ägg och kostade nästan inget. 
Ibland tror jag att jag skriver väldigt mycket om mat blir väl nästan som en matblogg. Klockan 20 sen ska jag stå vid färjan när Fred Olsen katamaran anlägger vid färjeterminalen. 
Storbesök ska komma nämligen min syster Ellinor. Jag är så glad att jag lyckats locka hit henne och nu hoppas jag att hon gillar ön men det kan bara bli så.
Jag vill visa henne så mycket men som sagt tiden en vecka går med farlig fart så vi får nog begränsa oss lite för hon vill kanske ha semester o ta det lugnt också .
Så som jag skrev var planen men ack i San Sebastian var en helgdag av okänt slag så alla affärer var stängda endast några fik var öppna så någon shopping var det inte att tänka på. Småblåsig dessutom och mycket kallare än i Valle. 

4 kommentarer:

  1. Hej! Vad kul att du hittade mig idag! Och roligt att du också har en La Gomera-blogg :-) Det ser mysigt ut att bo där precis vid Vueltas-stranden. Jag har ju bott i Vueltas tidigare och gillat det, men jag trivs i La Calera också, där jag bor nu. Vi ses igen! :-)

    //Jenny

    SvaraRadera
  2. Hälsa ellinor. och hoppas ni får härligt och sol. Här hemma är massor med snö och halt, Men det är bara tänka positivt. Åka pulka är ju kul:))
    Kram Kristin. Åker till mormor på måndag om hon orkar besök.

    SvaraRadera
  3. Jenny det är fantastiskt bra där jag bor med den fina utsikten på hamnen o stranden. La Calera är också väldigt vackert med sin utsikt när man kommer en bit upp. Som det verkar är det lite varmare i Vueltas och här är det dessutom lite mindre blåsigt vilket jag tycker är bra. Vi kanske träffar på varandra nån dag nu när vi vet hur vi ser ut .

    SvaraRadera
  4. Kristin vi har det bra och jag är glad att du hörde av dej. Skriv gärna igen och berätta lite om barnen du har väl min mailadress. Krama dom och hälsa från mej
    Kram

    SvaraRadera