måndag 26 januari 2015

En ny vecka

Måndag idag och sista dagen på Ellinors vistelse här . Igårkväll satt vi på balkongen och delade på en grillad kyckling från Pescador . Det var en jättegod o saftig och jättestor kyckling så vi hade till ytterligare en måltid . Pommes frites och mojo var med i påsen så det var en komplett middag så när som dryck. Dryck hade vi på kylning i kylskåpet.
 Kvällarna har varit lite varmare och det har varit rätt lugnt "alltså ingen vind " därför har vi kunnat sitta på balkongen till långt in på kvällen. Ja långt är väl kanske för mycket sagt det blir tidigt läggdags för trots att man inte gjort mycket blir man trött . Det är skönt att lägga sej och en god bok är en utmärkt sysselsättning innan man somnar. 


Under dagen har vi latat oss och jag har varit och beställt tid för att få mina fötter fina.
En Sangria och en ny solnedgång som var mycket vacker ikväll , solen som en stor apelsin



    Klockan 18.42


     Klockan 18.43


   Klockan 18.45 var solen borta

3 kommentarer:

  1. Hej Lisa! Apropå bok: Vill du ha Håkan Nessers "De ensamma" i pocket? Jag har läst den och gillade den, men jag tänkte inte ta med den hem. Om du inte vill ha den: vet du något ställe här i Valle Gran Rey där man kan lämna ifrån sig svenska böcker? /Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny ! Jag läser den gärna och har också ett par pocketböcker du kan titta på om du är intresserad. Vet bara att man kan ställa böcker på några hotell och ev då byta mot något annat . Kommer du till kören imorgon så ta gärna med boken och så kan du titta på mina. Tänkte att jag nog ska testa och sjunga jag med verkar ju väldigt trevligt./Lisa

    SvaraRadera
  3. Vad bra, då tar jag med boken i morgon. Men du behöver inte ta med dina böcker - jag åker hem på måndag och hinner inte läsa något mer än de böcker som jag redan har. Försöker rensa lite så att jag kommer under de 20 kg som jag får ha med mig hem - hade typ 19.8 kg på hitvägen :-) Kul att du oxå kommer och sjunger! /Jenny

    SvaraRadera