onsdag 28 januari 2015

Musik och musik

Idag på eftermiddagen slog jag till och gick för att sjunga i den öppna kören som träffas här i huset på onsdagar. Jag hade också stämt träff med Jenny en svensk författare som under ett antal år tillbringat en eller flera månader  La Gomera. Jag har varit i kontakt med henne tidigare eftersom hon har en blogg dom heter La Gomera.nu med mycket info om ön och väldigt fint upplägg och länkar till boende m.m. Hon hade nu kontaktat mej angående en bok hon läst och inte ville ta med hem eftersom väskan var tillräckligt tung utan lästa böcker. Jag blev glad förstås ,brukar ju själv dela med mej till höger o vänster av pocketarna jag läst då jag tycker att dom ur miljöhänseende gott kan läsas av fler än en.
Sången höll på i två timmar också vi sjöng alla möjliga sånger från främmande länder. Ledaren är en kvinna med gitarr som kommer vad jag hört från Schweiz . Deltagarna var från spridda länder ,och en gubbe med en rolig hatt med en blomma spelade ibland munspel som extra bonus.
Efter sången tog jag en kort promenad och köpte in lite mat för kvällen. Passade då på att gå till piren och ta en kopp kaffe. Solen stod lågt men värmde och dessutom var det musikanter som spelade gitarr och sjöng. Dessa män var inte mer de yngsta men musiken från förr levde kvar och både jag och en del andra kunde sitta och lyssna och njuta av både soul och sång.


  

      Som synes var dom lite törstiga också så ölen smakade säkert bra.

2 kommentarer:

  1. Tack för att du nämner min blogg! :-) Hoppas att du gillar boken! /Jenny

    SvaraRadera
  2. Tack Jenny jag gillar Håkan Nesser så den är säkert jättebra. Jag brukar också lämna mina pocketböcker vidare för det känns bättre än att slänga ur miljösynpunkt inte minst. Var trevligt att träffa dej . Hoppas vi ses någon mer gång här o VGR.

    SvaraRadera