tisdag 27 januari 2015

Åter Alena

Uppe med tuppen eftersom 5 bussen måste passas. Ellinor sov nog inget vidare inatt så det blir en lång dag . Redan vid busshållplatsen som jag följde henne till fick hon sällskap av en äldre dask dam som jag kände igen som Pernilles mamma. Pernille är en dansk kvinna som jag pratat med en del vid stranden och hon har haft sin mamma här i tre veckor. Mamman föreslog att dom två skulle slå sällskap så det blev säkert bra. Flyget till Landvettern går inte förrän 15.45 och till Köpenhamn var det också vid 15 tiden . Färjan kommer till Los Christianos strax innan kl 9!så man kan hinna både äta shoppa och ses sig om.
Själv gick jag tillbaka och sov några timmar till. Det blev ensam frukost och lite plock och sen iväg till min fotbehandling som var bokad till kl.11.
Vädret är soligt idag också och varmt har hört att ev. är det Calima på gång."ökensand"
Den här veckan har jag tänkt laga den mesta maten själv och vara lite nyttig. Ska försöka äta riktigt mycket grönsaker och frukt och inte dricka vin. 
Om en vecka idag kommer Yvonne det blir riktigt roligt, jag hoppas att vi två kan vandra lite då.
Sen måste ju vi också testa lite olika restauranger för det tror jag med säkerhet att Yvonne vill
Så därför tycker jag att jag bör ha en hälsovecka den här veckan.


5 kommentarer:

  1. Ja, tiden går fort när man njuter och har kul. Det gör den när man jobbar från morgon till kväll också. I morse var det "svinhalt" när jag halkade ner till stationen, Lite underkylt regn på slaskig snö, som frusit under natten. Rigmor och jag försöker hålla ställningarna och röja upp efter ett rejält sammanbrott av datasystemet förra veckan. Caroline är ju på Teneriffa denna veckan så ni kan ju nästan vinka till varann. Vila upp dig ordentligt den här veckan för när Yvonne kommer blir det väl full fart.
    Hälsningar från oss på Genetiken!
    Kram Britt-Marie

    SvaraRadera
  2. Det känns som du har det väldigt bra! Måste vara roligt med lite besök och att få visa allt du njuter av. Idag har jag lovprisat mina broddar i isslasket! Ha det så bra under hälsoveckan! Anita

    SvaraRadera
  3. Tror inte Caroline ser när jag vinkar men ska försöka . Så synd att snön inte fick ligga kvar. Datakrångel är vidrigt antar att Carina hade fullt upp då. Krama henne från mej . Nu är det mindre än 4 veckor kvar på min lyxtillvaro.
    Hälsa Rigmor och dom andra att jag har det bra här

    SvaraRadera
  4. Tack Anita det kanske blir så att jag fuskar lite.

    SvaraRadera
  5. Tack för en härlig vecka. Det var kul, trevligt, god mat och dryck och så fick jag se att du har det bra i ditt paradis. Kram

    SvaraRadera