söndag 11 januari 2015

En vanlig morgon

På mornarna brukar jag alltid hämta färskt bröd hos tyska bageriet som har sin bagarstuga precis intill oss. Oftast ung vid åtta tiden efter att jag duschat. Jag beställer till nästa dag vilken sorts bröd jag önskar ,oftast blir det en grov surdegsbaguette. 
Sen dukar vi upp på balkongen kaffe ,te ,ost, marmelad , joughurt och saftig apelsin brukar det bli. Under tiden som vi äter vår frukost tittar vi ut över stranden och havet
Varje dag kommer ett flertal personer och gör sin morgongymnastik, alt.joga, Tai shi, eller annan gymnastisk övning. 
En kvinna står på huvudet i sanden , en mycket gammal man går med sin käpp i vattenbrynet osv. Några tar naturligtvis också ett tidigt morgondopp inte ovanligtvis helt nakna .
Ja det finns alltid något att titta på och ibland har någon eller några övernattat i sovsäckar direkt i sanden. Detta är inte tillåtet men vadå här är man inte alltid så noga med sånt.
Strax efter nio kommer sen solen över berget och det blir till att hämta solglasögonen för solen o havet 
Gör att ljuset blir extremt starkt.
Lite senare kommer ett äldre par som gjort ett eget revir genom att lägga upp stenar likt murar där ska dom sedan  alltid lägga ut sina liggunderlag och handdukar under en mycket pedantisk genomförd procedur . Idag har dom dock inte dykt upp ännu kanske har dom åkt hem och lämnat sina murar som ett minne.
Själv brukar jag göra några lätta övningar på balkongen för att mjuka upp inför dagen.
Dessa tål dock inte att fotograferas.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar