måndag 11 januari 2016

En envis snuva

Sen ett par dagar dras jag med en rinnande snuva. Nu börjar jag ledsna och hoppas att den ger sig ganska snart. Imorgon är det inplanerat hyrbil och vandring på nordsidan och jag vill helst inte missa detta. Igår som var en söndag var vi åter på söndagsmarknaden,det blir som en rutin att gå dit  söndagarna även om det för det mesta ser ut och är samma som söndagen innan. Igår var det loppis där också det är det en gång i månaden. Vi köpte inget men fick iallafall motion av att gå dit och sen fortsatte vi mot La Playa där vi söndagsfikade med varsin bamsekaka. Syndigt gott var det men inser att  sådana kakbitar inte står på min kostlista men ibland är det tillåtet att synda. 
På kvällen gick vi sen på Tuyo en restaurang med lite indiskt stuk. Maten var mycket god och bra kryddad,jag åt en vegetarisk gryta "curry"  med mycket blomkål och basmatiris och Manfred åt en lammrätt med grillade grönsaker. Mätta och nöjda mest vår val av restaurang gick vi hem och resten av kvällen blev vi sittande och tittande på en film om Herman Göring och hans bror Albert . Mycket intressant film men fortfarande helt obegripligt hur sådant kunde hända och hur människor kunde handla . Skönt att tillhöra dem som är födda efter andra världskriget .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar