fredag 8 januari 2016

Vandra,vandra

Igår och idag har vi vandrat. Igår vandrade vi själva Manfred och jag och idag med Hilde och Vivianne. Igår var utgångspunkten Arure och idag Epina. Igår kom vi lite fel och hamnade i ett snår på en höjd och fick trassla oss tillbaka för att återfinna den stig vi avvikit från . Det fanns några kor som blängde på oss där men annars var vi tämligen ensamma . Mot slutet av vandringen kom vi fram på stigen som går från Las Hayas och då var det nedför ända tillbaka till Arure
Idag vandrade vi där som vi tidigare gått fel när vår guide uteblev d.v.s. Epina till Las Creces. Idag med vår proffsiga guide Vivianne gick det bättre . Vi hittade stället vi gått fel på och tagit vä. istället för hö. 
Förra gången kom vi fram i Makayo men nu kom vi fram till Las Creces där det finns busshållplats. Innan vi kom fram dit gick vi en stig uppför i 400 m. stigning . Det tar på krafterna men träning ger färdighet och det går lättare nu än tidigare ett tecken kanske på att konditionen blivit om inte bra så iallafall bättre😊😅😅.
När vi kom tillbaka till Valle uppsökte jag Apoteket för att inköpa näsdroppar . Har sedan igår snuva och känner av mina bihålor. Troligtvis har väl någon turist på bussen eller någon annanstans överfört sin
smitta till mej. Vandringen gick helt o.k. men på bussen kände jag mej risig igen så näsdroppar alvedon och sängen fick bli min e.m.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar