fredag 22 januari 2016

Lite av varje


I onsdags var det sångdags igen ,många nya var närvarande kände mej nästan som en veteran.
Efter sången hade jag en lyx e.m.  och gick till La Playa för manikyr o pedikyr spa . Kändes väldigt lyxigt och skönt visste inte vad spa skulle innebära men nu vet jag ,nämligen en sorts inpackning så huden blir återfettad och smidig. Naglarna fick en metall lila färg både på finger o tånaglar. Läckert men inte så hållbart när man vistas på en sandstrand och badar. Men vadå för ögonblicket var det fint. 
Torsdagen hade jag beställt frisör ,klippning o färgning men det blev ogjort eftersom min frissa oturligt nog blivit magsjuk. Klippningen får bli en annan dag men färgningen gjorde jag själv med lite hjälp av en hygglig make som kletade in hårfärgen i skallen på mej. Nu har jag en blond färg som fortfarande i mitt tycke är för mörk men solen kommer nog att göra sitt och då blir det säkert bra.
Idag fredag har vi inte latat oss ett dugg utan gjort en riktigt tuff vandring. Start kl 8 med buss till El Cercado och sen över Matanza till Erimita de Guara . Dit har jag gått förr med mina vandrar kompisar men idag fortsatte vi över barrancon del Cirilla mot Los Reyes där kyrkan finns och sen vidare ner till Callera . Där satte vi oss och drack varsin zumo. Naturligtvis hade vi rastat flera gånger men solen stekte mitt på dagen och då får man vara noga med att dricka . Vandringen tog oss mest hela dagen , då hade vi förflyttat oss ca 12 km och 1100 m nedför med en del rullgrus . Vid fyra tiden var vi hemma igen något trötta i ben o fötter och då var det verkligen skönt med en dusch. Ikväll blir det fredagsmys med pizza på Pinoccio min favorit pizzeria. Känner att det är vi värda .


   Om man behöver en Taxi ?? 


   Dom små ljusa prickarna är får som betar i bergen 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar