söndag 31 januari 2016

Ny månad

En ny månad och en ny vecka börjar idag. Februari och  allaredan och vecka 5 . Tre månader har gått av min vintersemester och jag förstår inte vart tiden tog vägen. Underbart väder så gott som varje dag , kan själv knappt förstå hur bra jag har och har haft det. Nya vänner som jag kan dela vandring och natur med och som redan nu glatt planerar inför hösten. I lördags gjorde vi en liten vandring mellan Arure och Las Hayas. En ny bekantskap gick med och eftersom hon är konstnär visade hon oss hur man kunde med konstnärsögon förvandla hittegods i naturen till riktiga konstverk. Fascinerande hur vissa människor är skapade och helt magiskt att få stifta sådana nya bekantskaper i min ålder. Livet blir rikare för var dag och för varje ny bekantskap tycker jag.
Igår tog jag det lugnt och kollade en hel del på internet. Har nu beställt fröer för förkultiveringen så att jag kan starta upp genast när jag anlänt hemmaplan. 
Hemma är hemma och hur bra jag än trivs här skulle jag aldrig kunna bosätta mej här för gott.
En svensk sommar är en svensk sommar även när det regnar och höst med svampplockning och bär kan jag inte vara utan. Barn o barnbarn saknar jag naturligtvis ibland men hoppas dom har lite tid över när jag är hemma igen . 25 dagar kvar till hemresan känns inte alls långt även om jag vet att det är en långsemester för dom som måste jobba för det dagliga brödet. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar