onsdag 27 januari 2016

Hej då vi ses om en månad , puss o kram

Igår fick Manfred packa ner sina tillhörigheter för att ta avsked av mej och Valle Gran Rey. Vi ses om exakt en månad vi två för då kommer jag eftersläntrandes . Valle återbesöks med stor säkerhet nästa höst-vinter av oss båda . Tråkigt att Manfred måste resa redan , sex veckor har runnit iväg och vi har haft väldigt trevligt. Riktigt fint är att hans opererade knä tycks bli bättre och bättre. Verkar som om klimatet och vandringarna gör gott för hälsan på många olika sätt.
Igår blev det lite sol o bad samt några ärenden som skulle uträttas innan hemresan. Avsked av vandringskompisar m.fl. Kvällen inbjöd till en fin solnedgång och sen blev det hemlagat. Har blivit riktigt proffsig på att fritera bläckfiskringar , en sallad och guacamole därtill och det blev en riktigt festlig och god avskedsmiddag. Lite av den goda getosten till desert och rödvin till det hela inte fyskam , sämre kan man äta.



Klockan ringde kl.fyra , 
upp och fixa kaffe och ett par mackor till den käre maken och därefter följde jag med ner till bussen för att ta farväl med pussar o kramar. Sent ikväll landar han på Landvetter där den snälle sonen tar emot med bil och kör sin pappa hem . Håller tummarna att allt fungerar och att ingen försening eller nåt annat trasslar.
Nu bor jag själv en vecka men den 2:e feb. får jag nytt besök , väldigt trevligt du är så välkommen Elsa , ska bli riktigt skoj att få visa dej runt här. 

1 kommentar:

  1. Jo, tiden går fort när man har kul. Nu kommer Manfred hem till riktigt "skitväder". All den fina snön och rimfrosten har farit all världens väg. Jag hoppas mailen fungerade när jag bara svarade på ditt mail så du får lite rapport om vårt liv på arbetet, (men det behöver du ju inte oroa dig över). Vad kul att du får fler gäster framöver!
    Ha det gott så kommer du snart hem och då får vi snart börja vänta på vår.... Kram Britt-marie

    SvaraRadera