fredag 1 januari 2016

Ett efterlängtat besök

Nu har jag hämtat Alice och Linnea i Los Chtistianos ,det var ett kärt återseende. Dom tyckte det var mycket varmt och turen över till Gomera med färjan var spännande. Bussturen däremot tyckte Alice var alldeles för lång och tyvärr blev hon åksjuk . Som tur var hade jag laddat upp med kräkpåsar så vi klarade det utan större missöden. Linnea var förundrad över den bergiga naturen och hade många frågor. När vi kom fram stod morfar och väntade på oss vid busshållplatsen och barnen var glada över att vara framme efter den jobbiga bussresan. Efter att kollat in vårt boende och var dom skulle sova togs baddräkterna fram för ett första bad. Sen gick vi gemensamt ut och köpte lite frukt och grillad kyckling med pommes frites till middag. Eftersom det fortfarande var fint och en ljummen kväll åt vi sedan vår middag på balkongen. Det hade då blivit alldeles mörkt ute men det lyste från båtar i hamnen och från hamnpiren så barnen hade mycket att titta på . Eftersom dom var väldigt trötta gick dom sen till sängs för att sova ut inför den kommande dagen och nya upptäckter.

1 kommentar:

  1. Hej! Kul att ses häromdagen! Jag är ledsen att jag inte var så social på bussen - jag prioriterade att sitta långt fram just för att minska illamåendet något, och det gick faktiskt helt okej. Och nu när jag ser det här inlägget så känns det som rätt beslut - att vara i närheten av någon som kräks underlättar knappast för den som själv är åksjuk. Stackars Alice!

    Vi ses!

    SvaraRadera