måndag 4 januari 2016

Första söndagen på nya året

Idag gick Linnea och jag ut på morgonen för att köpa färskt bröd till frukost. Vi gjorde en liten sväng ur till hamnkrogen för att kolla om vi kunde se någon rocka. Vi hade tur en spanjor satt på trappan och matade med småfisk och rockorna kom ända upp på trappan och kunde klappas om. En stor upplevelse för Linnea som hade turen att få se detta.




Efter frukosten gjorde vi fruktsallad barnen och jag. Det blev en liten lektion i naturkunskap kan man kanske säga. Vi hade Papaja ,kaki, granatäpple , cherimoja Kivik,banan ,äpple och päron och apelsin. Det blev en jätteportion men inget blev kvar utan allt blev uppätet. Vi gjorde också ett besök på söndagsmarknaden innan vi badade. På marknaden köpte Manfred ett varsitt halsband gjort av avacadokärnor till flickorna att ha som minne av besöket på La Gomera. Sen åt vi igen ,matglada barnbarn har vi och det är roligt. 
En promenad efter maten och en glass ,barnens favoritglass idag var after eght glass . 

    
  Besök på lekplatsen på vägen mot söndagsmarknaden

1 kommentar:

  1. Hej!
    Dom ser verkligen ut att trivas och ha det bra. Kan tänka mig att du och Manfred också tycker att det är kul. Här är allt bra, nu har vi fått lite kyla idag -12 strålande sol och pytte lite snö, så då förstår du att jag trivs. Jag har skrivit ett mail och ett meddelande i messenger men det verkar som det inte kommit fram så nu hoppas jag att detta fastnar som en kommentar. Ha det helt underbart.
    Kram Ellinor

    SvaraRadera