fredag 6 februari 2015

Ännu mer besök

Idag har vi skuttat runt i la Calera . Många trappor finns det där vi gjorde också ett besök på skolan där man kan lära sig spanska genom intensivkurs . 2 veckor a' 20 timmar till ett ganska högt pris. Tål att tänka på tills nästa gång tills vidare tragglar jag på med min babbel spanska på plattan. På e.m. Gick vi och tittade på två stora segelfartyg som lagt till här i Vueltas hamn. Det ena ett vackert fartyg från Eckenförde utanför Kiel i Tyskland


Det andra var ett skolskepp från Sverige . Det var en gymnasie utbildning och besättningen bestod till största delen av tjejer. Pratade med några och dom tyckte det var jätteroligt att segla men skolarbetet som måste göras var tydligen mindre roligt. Nu skulle dom kasta loss och vidare till Gran Canaria




 


2 kommentarer:

  1. Kul att du gick förbi språkskolan - jag tänker ju också alltid att jag vill gå där, men jag prioriterar det visst aldrig. Vad kostade det för två veckor? Jag kör också Babbel ibland, och nu ska jag nog ladda ner den för tyska också. Min tyska är ännu sämre än min spanska, och det är ju faktiskt tyska jag har störst nytta av i Valle Gran Rey :-)

    /Jenny

    SvaraRadera
  2. Jag skickar dej ett mail med prisuppgift

    SvaraRadera