torsdag 12 februari 2015

Sol idag ,efterlängtad. Ett dopp på f.m. samt lite solbad. Vi hade bestämt oss för att ta ett bussen till Los Granados och vandra ner i dalen , men som så ofta dök inte bussen upp. Var väl fullsatt igen och inte brytt sig om att fullfölja rundan utan vänt vid Casa Maria. Det verkar som om bussen har kontakt med taxi för som vid tidigare tillfällen dök nu plötsligt en taxi upp och undrade om vi ville åka med. Det visade sej att två svenska kvinnor också stod där och väntade på på bussen för att få åka till Arure . att Dom var från Skara o Trädet utanför Falköping. Vi bestämde att dela taxi och först tänkte Yvonne och jag som vi planerat hoppa av i Los Granados men sen beslöt vi oss för att åka med ända upp till Arure Skaraborgarna Inger o Siv hade för avsikt att vandra från Arure ner till Valle en sträcka på knappt 7 km. men med rejält nedförslut på slutet och ganska mycket sten som lätt rullar under fötterna , så det var inte vad Yvonne och jag hade tänkt oss. Vi tittade på den vidunderliga utsikten från utsiktsplatsen och vi tog med oss Inger och Siv för att även dom skulle kunna få se det vackra.


 I bakgrunden skymtar man den lilla ön El Hierro .
Yvonne och jag vandrade därefter vidare från Arure till Las Hayas en trevlig vandring med en del uppförslut i början men med fin natur och mycket som blommar. Mandelträden har slagit ut och stora fång av Marguriter blommar , dessutom några knallgula klockliknande blommor som lyser så vackert gult i det gröna. Även ringblommor fanns på några ställen.



   En liten katt slog följe med oss efter vägen
Vi träffade  också en norsk dam på stigen och fick oss en liten pratstund. Hon hade också bra tips på andra bra vandringsleder. Väl i Las Hayas gick vi in och kollade på Efigenias restaurang och idag var Efigenia själv där och hälsade oss välkomna att sitta på terassen. Kvinnan måste säkert vara drygt 90 år men verkade mycket pigg. Bussen hem lät vänta på sig men vi fick i alla fall plats. Busschauffören 
körde med sitt vanliga att han ville att Yvonne skulle hälsa innan hon kunde få någon biljett. Detta får alltid  andra bussresenärerna att skratta. Jag har också råkat ut för detta och nu är jag noga med att säga Hola och le glatt när jag kliver på bussen. Idag gick det bra sånär som att jag hade en för stor sedel nästa gång bör jag ha en mindre . Ja ja så är det här man blir långsamt van vid det spanska systemet.
Ikväll har vi ätit på Charko del Conde och det var mycket gott o rikligt . Har lärt mej orden para llevar
Och det kom väl till pass så nu har vi lunch imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar