måndag 23 februari 2015

Packad och klar

Imorgon bär det iväg tillbaka till kalla Norden. Nu är karnevalen slut liksom min tid här på 
La Gomera en ö som jag tagit till mitt hjärta på grund av dess mångfald och milda klimat.

Det har varit en härlig tid med många intessanta möten och många nya upplevelser. Jag känner mej som en riktig världsmedborgare eftersom det varit så många olika nationaliteter och olika språk som jag stött på. Främst tyskar men även danskar norrmän holländare  och naturligtvis spanjorer .  Jag har lärt känna flera underbara mäniskor som jag hoppas kunna hitta här när jag en dag återvänder . Jag har fått lämna lite saker hos min granne ,sådant som kan vara bra att ha men som känns onödigt att släpa fram och tillbaka. Lite livsmedel som blivit över har jag också lämnat ifrån mej ,vill inte slänga mat som är helt ok. Tänker på matsvinnet ,ni som känner mej vet . Nu ska jag ordna det sista och ikväll ska jag gå till Café del Sol och lyssna på Pernille en danska jag blivit bekant med. Hon är musiker spelar gitarr och sjunger så det ska bli ett trevligt avslut. Får bara se till att komma o säng i tid klockan fem går bussen och den får jag inte missa för då missar jag både färjan och flyget.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar