måndag 2 februari 2015

En fin svart förföljare

Idag är det lite kyligare ,lite molnigare och några minimala regnstänk har faktiskt droppat ner från himlen.det känns som om man blir handfallen efter flera veckor med vackert väder. 
Herre min skapare vad ska jag göra ,stranden är nog inte att tänka på . 
Jag tog mej samman och sopade golven,dammsugare finns ej. Sen våttorkar jag , och på så sätt tror jag mej fått upp om inte all men i alla fall den mesta utav den svarta finkornigt sand som alltid följer med in , hur man än tycker att man torkar av sig. Den är riktigt efterhängsen och trots att man duschat efter bad o sol , så när man sen torkar av sig efter duschningen är det inte ovanligt att vissa kroppsdelar inte är sand fria. Ofta sitter också sandkorn i både öron och hårbotten , det är bara så och det problemet om det nu är något får man stå ut med. Det finns som ni vet större o mindre problem   Och detta bör kanske räknas till dom mindre. Sen sägs det ju att det inte finns några problem bara möjligheter , men det kanske inte gäller sand för vad har man för möjligheter med den. Sandlåda kanske ,men då får man stanna länge,länge. Däremot finns här ingen mygg eller knott , heller inga getingar bara en och annan fluga. Här finns heller inga giftormar eller andra farliga djur däremot många ödlor . Ödlan är liksom ett signum för La Gomera och finns att köpa som olika amuletter eller som tryck på T-shirts och andra plagg. Det finns en shop i Borbalan som heter Algo Diferente där har dom en hel mängd av kläder med ödlor på. Jag har inte köpt något där den här gången men tidigare har jag handlat där.
Efter städningen tog jag en promenad bort mot Playa och lite lägre bort. Där finns en anläggning som heter Oasis och som har små och även större bungalows som dom hyr ut. Allt ligger väldigt vackert i ett grönt område med både papayaträd  och andra fruktträd. Jag tänkte fråga om dom hyrde ut för längre tid eller som jag ofta erfarit endast dygnsvis. Min erfarenhet är nämligen att det mesta hyrs ut per dygn och då blir kostnaden väldigt hög om man vill stanna flera månader. Detta var med tanke på hösten 2015 , för jag tror mej återvända ytterligare nåt år ,som min bloggande Jenny på Gomera.nu uttryckt  sig,man blir beroende , så är det . Tyvärr var svaret på Oasis negativt , bara dygnsvis och priset per dygn var så att det inte skulle vara möjligt annat än för en till två veckor om man inte har en större portmonnä än den som jag har. Kvinnan var i alla fall väldigt trevlig och hjälpsam och hänvisade till inmobilaria . Jag har det jättebra där jag bor nu men den lägenheten är ju till försäljning och därför är det tveksamt om jag kan få hyra den igen men jag har knutit kontakter så det ordnar sig säkert på något sätt . Jag får vara flexibel helt enkelt.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar