söndag 22 februari 2015

Fiskens år på La Gomera ???? Getens år i Kina.

Igår kväll när jag gick hemåt fick jag se nåt konstigt nere vid hamnen . Det såg ut som Ku klux kan
Vitklädda gestalter med vit strut på huvudet och ansiktena täckta.  Visste inte om jag skulle bli rädd eller om jag skulle gå fram o titta , betryggande nog såg jag att polisbilen stod där så nyfikenheten vann. När jag kom fram såg jag att förutom de vitklädda fanns en jättefisk i pappmache på en kärra och en vagn med en påveliknande gestalt på. Detta är tydligen en avslutning på karnevalen , troligtvis ett tack för fiskefångsren eller nåt åt det håller. Eftersom dom flesta här tillhör katolska kyrkan så har man på nåt sätt blandat in påven också. Fisken ska tydligen föreställa en sardin och dom vitklädda kallas caputchini. Kanske felstavat men vadå inte nåt åt det hållet och inte det mjölk kaffet jag tänker på.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar