lördag 14 februari 2015

Valentins dag

Igår tog Yvonne och jag det lugnt på dagen. Det var ju hennes sista dag för den här gången i Valle Gran Rey. Vi får hoppas att vi kan träffas här fler gånger. Det har varit så trevligt med sällskap och att få visa upp det som jag gillar så starkt. Vad jag förstår var även Yvonne imponerad av öns natur och variation.
På e.m. tog vi en fika på Playa ,Yvonne ville så gärna smaka på den nötkakan  med allehanda olika nötter och choklad som serveras där. Den är mycket mäktig men också mycket god.
På kvällen tog vi ett glas rosé på balkongen innan  vi återigen gick till Charco del Conde som blivit Yvonnes favoritrestaurang. Först tittade vi på solnedgången och sedan åt vi en kycklingrätt med Rockfordostsås.  Gissa om det var gott en perfekt avslutning på hennes semester. Dessutom blev jag bjuden. Det var en ljummen kväll så vi kunde avnjuta middagen på deras terass som var lagom uppvärmd efter dagens soltimmar.

På morgonen gick vinda upp till busstationen släpandes på Yvonnes tunga lite svajiga resväska. Vi ville inte riskera att bussen skulle köra förbi fullsatt . En taxi ditupp hade varit ett allternativ eftersom det är en bra bit och en seg uppförsbacke mest hela tiden. Vi blev dock oroliga att taxin inte skulle komma så därför förlitade vi oss på oss själva och våra apostlahästar.
Det samlades mycket folk på stationen så det var nog ett bra val att inte chansa .
Nu är jag alltså ensam här igen ja alldeles ensam är jag ju inte det finns mycket folk här och vissa har jag lärt känna och kan få en pratstund med och andra träffar man bara så och pratar bort en stund. 
Det känns dock som om tiden här håller på att rinna ut och att en hemresa snart är i antågande.
Jag känner mej väldigt nöjd och känner att det är rätt skönt att snart få återvända till de mina i Sverige landet ,och hoppas att då är våren inte alldeles långt borta.
Ska bli roligt att få förkultivera  lite och sen påta i den Österängska  myllan . Krama man o barn och barnbarn. Läser ni detta så skickar jag en jättekram till er alla samt till alla övriga vänner som läser min blogg. 

3 kommentarer:

  1. Ja, det låter som om du fått många intresserade av La Gomera så målande och fascinerande du beskriver ön. Samtidigt kommer du ju hem i rätt tid. Dagarna blir längre och ljusare för varje vecka och i tidningen har det redan skrivits om de första snödropparna. Njut nu rejält dina sista dagar på ön för den här gången! Ska bli kul att ses!
    Kram Britt-Marie

    SvaraRadera
  2. Stämmer jag gör många sugen kanske du är en av dom som hälsar nästa period. Skulle vara roligt. Ska trots allt bli roligt att komma hem igen du vet borta bra men.... Hoppas vi ses snart är lite sugen på att få jobba lite , så jag hoppas på att få komma och hjälpa till .

    SvaraRadera
  3. Här hemma ser vi också fram mot att få träffa dig på hemmaplan igen. Fast jag kommer att sakna att få läsa här om hur du har det på La Gomera. Du skriver ju så himla bra. Kram

    SvaraRadera