tisdag 17 februari 2015

Oberäkneligt

Dagen började fint och jag beslöt mej för ta ettbussen till Chipude och vandra lite på eftermiddagen. Lite motion kan ju inte skada. Sagt och gjort jag begav mej upp till bussstationen för att säkra en plats i bussen. Redan efter bara en liten bit på väg uppåtbörjade det blåsa. Ju högre upp vi kom blev vädret bara blåsigare och blåsigare och dessutom lite regnigt. Väl uppe i Chipude efter en timma i bussen klev jag ut i en blåst som om jag inte vore så tung hade kunnat blåst iväg med mej någon stans och regnet piskade lite fint horisontalt. Alltså inte jättemysigt , men jag hade både tröja och regnjacka men det gjorde det inte på något sätt mysigt ändå. Jag strövade runt utan att få någon inspiration och efter ca. en timme gick jag in på Chipude restaurangen och åt en bit mat . Där satt jag sen och väntade tills bussen tillbaka kom. På busshållplatsen började ett äldre par prata med mej eftersom dom såg att jag var svenska. Det såg dom för att jag hade min keps från Kjells Vapen i Götene på mej och den har en svensk flagga. Jag brukar ha den på när jag är ute o vandrar för att visa mitt svenska ursprung , annars blir man tagen för att vara tysk och det vill jag inte eftersom Skandinavier står lite högre i kurs hos Spaniorer och dessutom kommer man bättre i kontakt med de Skandinavier som vistas här.
När jag var tillbaka var det strömavbrott överallt så det gick varken att koka te eller gå ut på nätet .jag har en ficklampa med som jag letade fram ifall om det skulle bli långvarigt. Det blev det inte vid 19.30 var strömmen tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar